12.10.15

Kweekkast #2

Een soortgelijke kast naast de bestaande kweekkast geplaatst waarin ik ga ontkiemen, voorgroeien en drogen. De ex-kledingkast is iets smaller (BxDxH=60x60x170 cm) en heb ik ook met rond 125 mm op de ventilatie aangesloten, in de uitvoer heb ik een regelklepje gemaakt. De luchtinvoer komt van onder de kast (rechter plint met gaten) in een lichtdichte 'doos' rechts onder in de kast.
Niet alleen verkort je zo de oogstinterval maar ook nog meer experimenteergelegenheid (24 letters) en natuurlijk nog meer te klussen. In deze kast ga ik ook de twee goedkope LED groeilampen uit China testen. Het kweekproces digitaal controleren met Arduino begint al vorm te krijgen, de spullen (weerstanden, uno's, sensoren enz.) beginnen binnen te druppelen en het electronicageknutsel is al opgang gekomen.
Ook een mooie gelegenheid om het kweekproces en de enorme wortelgroei met de hydro/dwc kweek goed op foto vast te leggen. Ik heb hiervoor een mini aquarium (30x30x30 cm - 25 liter) die ik als waterbak ga gebruiken, naast en achter de bak kan ik dan flitsers plaatsen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten